2011-09-04 | 16:05:00

Rätt kost för ditt hår

Att kosten påverkar vårt hår och vårt yttre är vi många medvetna om. Med rätt kost kan man få tillbaka glansen i håret igen. Håret behöver näring precis som kroppen. Här har jag listat upp några punkter med mat som är bra för håret:

♥ Fisk och vegetabilisk olja innehåller bra fetter som är bra för håret
♥ Proteiner
♥ Vitaminer och mineraler är bra för hud, hår och naglar
♥ Selen (finns i bland annat räkor)
♥ Zink (finns i bland annat kött, ägg, mjölk och fisk)
♥ Vitamin B är "hårets vitamin"
♥ Kalk (finns i bland annat mjölk)
Järn (finns i bland annat kött, fisk och bönor)





/Nadja


Kommentarer;
Elin

Jag hoppas att det var okej att jag lånade detta inlägg av er! Jag tycker verkligen att det var bra tips, har länkat er blogg också. Säg bara till annars så tar jag bort inlägget så fort som möjligt, kram!

2011-09-14 kl. 17:15:54
http://cherrybiotica.blogg.se/

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!