2011-10-06 | 15:42:41

Rätt frisyr till din ansiktsform

Eftersom att vi alla har olika ansiktsformer passar vi inte alltid i samma frisyrer. Här nedan följer därför några tips på vilken frisyr som passar till just din ansiktsform.



♥ Fyrkantig
Ett fyrkantigt ansikte bör undvika frisyrer med hårda kanter, tillexempel mittbena, spikrak lugg och frisyrer som slutar precis vid käklinjen. Ge istället ett mjukare intryck med volym och etapper i håret. Personer med fyrkantigt ansikte klär bra i snelugg.


♥ Rund
Har du ett runt ansikte ska du ha några hårslingor tätt mot ansiktet. Att klippa av några längder intill kinden gör att ansiktet smalnar av. När du sätter upp håret, sätt inte upp hela håret utan låt alltid några slingor hänga nere vid kinderna. Undvik den rakt avklippta luggen som framhäver den runda formen.


♥ Rektangulär
Om du har ett avlångt ansikte kan du försöka få det att se mer ovalt ut. Satsa på volym och fluffigt svall. Undvik en slickad look med platt hår, det förstärker det avlånga intrycket.


Hjärtformad
Har du ett hjärtformat ansikte bör du behålla håret platt upptill och satsa på volym neråt från kinden. Ha mycket hår nere vid axlarna, kör gärna på lockar, men då bara i topparna. För att framhäva självfallet i topparna är en klippning i olika lager bra.


Oval
Har du en oval ansiktsform passar du oftast i allt. Tänk dock på att hitta en frisyr som passar din hårkvalié och stil.

Källa: Improveme.se





/Nadja


Kommentarer;
Linnea

jag har svart hår som jag har färgat hemma men vill bli ljusbrun. jag har köpt den hårfärg jag vill ha från h&m, men även fast jag har provat många ggr blir det ingen annan färg. varför?

2011-10-19 kl. 14:12:42

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!