2011-10-25 | 17:03:00

Läsarfrågor

Fråga: Hej! hoppas ni kan hjälpa mig med ett problem jag har, mitt hår blir fett jättesnabbt. Om jag dushar på kvällen så är det fett vid lunch dagen efter, har ni nått tips på vad jag kan göra?

Svar: Jag (Abby) har samma problem som dig! Jag försöker tvätta håret så sällan jag kan, ca var 3-4 dag. Mellan tvättningarna använder jag ett torrschampo i botten, eller där det är flottigast. Torrschampot suger in hårfettet, observera att denna produkt skall sitta kvar i håret och inte sköljas ur fören du tvättar håret nästa gång. Vi har även recenserat ett torrshampo, du hittar den recensionen i kategorin "Produkttips".

Fråga: Mitt hår är väldigt självlockigt och blir jättesnabbt frissigt och lockigt efter att jag plattat och gått ut. Tips på ett bra värmeskydd och en efter produkt som gör håret glansigt och hålls platt?

Svar: Jag rekommenderar NAKs värmeskydd över lag, använt det på mig själv och kina kunder i nästan 3 år och skulle inte tänka mig byta. Angående ditt hårs frissighet finns det en rad bra anti-frizz produkter, Wellas flowing form har jag bara hört gott om! Den ger stadga och kontrollerar din frissighet. Glöm inte att värmeskydd ska användas vid alla värmebehandlingar, hårtork, plattång, locktång etc.!




Fråga:
Jag har nyligen blonderat mitt hår, min naturliga hårfärg är ljusbrun. Nu i efterhand ser jag att mycket av håret har brutits av i botten, vad ska jag göra? Finns det några produkter som kan hjälpa till?

Svar: Tyvärr är blekning/blondering så pass dåligt och skadligt för håret att inga produkter kan reparera brutet hår. Vi har också brutit håret av blekning och resulterade rejäla klippningar och infärgat till våra egna naturliga hårfärger, i väntan att det ska bli utvuxet och friskt hår.

Kommentarer;

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!