2011-10-26 | 12:11:00

Läsarfrågor

Fråga: Jag har ett litet problem med att jag har mycket mjäll i min hårbotten. Jag har provat det mesta men finner ingen utväg. Jag färgar dessutom håret ca var 3:e vecka eftersom färgen snabbt försvinner. Vilket schampo rekomenderar ni?

Svar: Vi har rekommenderat Selsun till många personer med mjällproblem, det finns på apoteket och är relativt billigt!

- Schampo mot mjäll
- Vid kraftig mjäll
- Innehåller selensulfid som har en mjällbortagande effekt. Behandla 2 gånger i veckan i 2 veckor.
- Använd schampot vid behov för att motverka att du får mjäll igen.



Fråga: Jag har svart hår som jag har färgat hemma, men vill nu bli ljusbrun. Jag har köpt den hårfärg jag vill ha från H&M, men även fast jag har provat många gånger blir det ingen annan färg. Varför?

Svar: När man vill bli ljusare måste man först ljusa upp håret några steg med hjälp av blondering några gånger eftersom svart innehåller så mycket röda pigment. Vi hade bett en frisör hjälpa dig med att bli ljusare! Dumt att göra det själv hemma, av egna erfarenheter från oss båda.


Fråga: Försvinner inte tuperingen när man borstar håret efterråt?

Svar: Man måste vara försiktig när man borstar ut. Borstar du för mycket försvinner tuperingen en del, borstar du för lite syns burrigheten av tuperingen i botten. Du lär dig hitta mellanläget efter några gånger.


Kommentarer;

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!