2011-10-26 | 19:11:04

Läsafråga

Fråga: Hej! Jag har färgat mitt hår brunt, men färgen slits av jättesnabbt, den gör det varje gång. Jag undrar om ni har något tips så att jag kan behålla färgen längre och så det är samma färg som när jag precis färgat?

Svar: För att bevara färgen längre kan det vara en smart idé att använda ett shampoo och balsam för färgat hår. Detta gör att hårfärgen ser fräschare ut under en längre tid. De bästa hårprodukterna finns alltid hos frisören!





/Nadja


Kommentarer;
hannah

om man har mellan brunt hår och vill färga det askblont hemma hur gör man det på bästa sätt då? går direkt till askblont eller man ska ta det steg för steg?

2011-10-26 kl. 21:06:21
Olivia

Hej, jag har en fråga, eller rättare sagt ett problem. Jag är i grunden ljusblond men valde i augusti att färga det rött. Eftersom den röda färgen försvann snabbt fyllde jag på ytterligare en gång, även det i augusti. Färgen har runnit av snabbt och efter en vecka i solen var mitt hår orange/brunt med blonda skiftningar, så då la jag i en mellanblond färg som gör att mitt hår idag är rödbrunt. Jag vill få tillbaka min naturliga färg, men vill slita på håret så lite som möjligt, eftersom jag sparar ut mitt hår till studenten. ( Nu i vår). Har läst om en avfärgning kallad colour b4, och undrar om den skulle fungera? Vill helst göra det hemma eftersom jag som sagt är en fattig student. Tacksam för svar och tack för en fin blogg! =)

2011-10-28 kl. 11:48:26
Ada

Hej! Jag har en brådskande fråga!



Jag ska blondera håret hemma imorgon. Jag undrar hur jag gör. Har gått till frisör innan men har inte tid att vänta så ska göra hemma nu.



Jag har ljusbrunt hår nu. Ska jag bara lägga i en blondering eller blir det missfärgat på något sätt då? Jag vet om att silverschampoo osv finns. Kan ni göra en guide steg för steg?



Kram!

2011-11-02 kl. 15:13:26

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!