2011-10-05 | 17:46:00

Fuktboosta dina händer och naglar

Snart är kylan här och då ska du vara extra noga med att smörja in händerna och olja naglarna. Jag har jättebra hud, men fuktboostar ändå med en dryg och väldoftande lotion från CND, dessutom luktar den champange och glittrar! Har min lotion med mig överallt och utplacerat mindre flaskor här hemma.


Olja naglarna gör jag minst 3 gånger om dagen. När det är vinter rubbas fukten i din egna nagel och blir torr och skör, det har ni kanske varit med om? Det är därför som man bör tillföra fett till nageln. Detta gör man med en nagelolja. 


En del tror att man kan ta oljan ur skafferiet som man har till matlagning, det går tyvärr inte! Vanlig matlagningsolja har alldeles förstora molekyler jämfört med nagelolja som kan tränga sig igenom till och med material på naglarna. Då är molekylerna rätt små inte sant?


Mitt tips är att köpa en bra nagelolja samt en lotion. Gå till nin närmsta nagelstudio, du tjänar på det i längden!




/Abby


Kommentarer;

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!