2011-11-16 | 11:30:00

Läsarfrågor

Fråga: Måste man bleka håret innan man färgar det rött om man vill ha det illrött?
Svar: Det beror självklart på hur mörkt ditt hår är i dagens läge, vi rekommenderar att du ljusar upp det en aning om du vill uppnå den illröda effekten. Gå till en frisör så du inte skadar håret med hemmablekning. 



Fråga: Jag har färgat mitt hår brunt, men färgen slits av jättesnabbt, den gör det varje gång, jag undrar om ni har nått tips så jag kan behålla färgen längre och så den är samma färg som när jag precis färgat?
Svar: Använd ett bra färgshampoo som din frisör rekommenderar dig. Det finns olika varianter där tex. pigment är tillsatta som ger din hårfärg mer djup och lyster. Dock rekommenderar vi att använda handskar när du utför denna behandling, pigmenten fastnar lätt på händerna.





Fråga: Vad va det för produkt ni använde i "tuperingsvideon", och varför använde ni den?
Svar: Vi använde NAKs variant av Osis Dust it & NAKs hårspray. Anledningen till att vi valde just dessa produkter är för den höga hållbarheten och stadgan. Produkterna finns att köpa på salong och kostar ca 200kr/st.





Fråga: Jag har en liten panna och buskiga ögonbryn, är det möjligt att jag ändå kan ha markant pannlugg?
Svar: Självklart! Allting är möjligt, låt inte din panna hindra dig från att skaffa pannlugg. Tvärtom, du kan förvilla dina ögonbryn och lilla panna med en lång och markant pannlugg.



Kommentarer;
Anonym

2011-11-27 kl. 16:20:54
Anonym

gör det verkligen skillnad att bleka hemma eller hos en frisör? blekning sliter väl på håret oavsett?

2011-11-27 kl. 16:21:31

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!