2011-08-26 | 10:09:00

Läsarfråga

FRÅGA: Hur jag än gör blir mitt hår fett inom 10 timmar.. Alla säger att det beror på mchjälmen, men vissa dagar ligger jag bara hemma och det bli lika fett endå. Detta problem uppstod när jag var 10 år. Jag tvättar endast håret ca 3 ggr i veckan. Inget hjälper!


1. Använd rätt schampo. Med hjälp av rätt schampo och balsam ser man en förändring snabbt, jag rekommenderar KEUNEs serie oily scalp and hair. Den serien använder jag flitigt som jag gjort de senaste tre åren. Du behöver inte mycket av schampot, tryck ut en klick likt en femkrona och shamponera håret, det kommer inte mycket lödder nu. Skölj av och upprepa med ytterligare en femkrona. Nu ska du se att det löddrar på, skölj av och applicera balsam. Vad du gjort nu är att du tvättat bort eventuella stylingproduktern och rengjort hårstrået på djupet.

2. Rengör dina borstar och kammar. Där gömmer sig mycket smuts och gamla stylingprodukter bland borsten!
Här kan du läsa om hur du rengör borstarna.

3. Införskaffa ett torrschampo, spray eller puderform. Proukten suger upp fettet som en svamp och det ser nytvättat ut hela dagen, dessutom förvillar den utväxten. Torrschampot ska inte sköljas ur.


KEUNE - finns att köpa hos din frisör.



/Abby

Kommentarer;

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!